Saturday 2 February 2013

What a Thrill!

Assalamualaikum w.b.t


2 FEBRUARY 2013

Akhirnya impian aku menaiki Gunung Datok tercapai juga  hari ne! Alhamdulillah. Sebenarnya tidak cukup tidur pun before naik Gunung tue. haha. Tapi semangat punya pasal kan. " I have to do it". Pukul 4 bangun siap-siap. Before gerak tue, aku minum madu sikit n makan roti. Bagi tenaga sikit  =) Kami pergi dalam 8 orang. Aku Fadzul Nazwan Khairie Daus Zarul Nasrul n Nazmi. Mesti tanya kan kenapa kami naik awal pagi. Haaa tunggu and lihat.. Pukul 4.45 pagi tue gerak, and angin sangat kuat sejak beberapa hari ne.

5.00 PAGI

Sampai di tempat permulaan. Mau cerita sikit, kami datang awal before 6 sebab dapat naik free! haha. Untuk memanjat Gunung Datok kena bayar RM5. Tapi bukan la sebab itu sebenarnya. Ada sebab lain. Haa. hehe.


Sebelum naik kenalah stretching kan mana lah tau tiba-tiba cramp ka. hehe. So lets start our journey!!  Keadaan sekelilling sangatlah gelap and kena bawa torchlight okay.


Itulah Nasrul baju Chelsea yang mengalah di pertengahan jalan. Kesian kat dia. haha. Sakit pinggang. Tulah pakai baju Chelsea. Kan dah mengalah.haha Gurau Nasrul. =)

Come on Zarul!!


Fuhh. Rehat jap. Ambil udara n minum. Aku standby bawa 1 botol air masak n 100 plus. Yeahh 100 plus penting bagi aku la. Yang lain ada juga bawa Sting. Rasa dia macam Redbull.

Jom teruskan perjalanan, nanti tidak sempat pula kita tengok benda tue. Hee. Angin kuat n sejuk di sepanjang perjalanan tue. So siapa yang tidak tahan sejuk, bawalah sweater eh.


Sampai di tangga sebelum sampai puncak. Fuhh nelah aku rasa paling challenging. Dengan angin kuat rasa macam mahu jatuh.haha

Waittt for ittttt..........

6.50 PAGI


 Tadaaa!! Indahnya ciptaan Allah s.w.t. Seriously sangat cantik dari atas tue tengok sunrise. Cerita juga di atas tue first time aku solat atas Gunung :) What an experience. You should try guys!! 


Peace guys!! haha.


Like a boss!! haha abaikan.

Sampai jak di atas tue macam tidak mau turun.haha  Bestt!! Angin kuat ow. Dari atas tue boleh nampak kawasan Negeri Sembilan.Suhu di atas Puncak lebih kurang 22 darjah celcius dan ketinggian lebih kurang 740M dari paras laut. Sangat best. We should make this activity as a habit! hee. Stay fit and healthy. Before turun tue, sempat lagi masak-masak.haha


Sup Ayam and Cendawan Maggi. Sedapp makan dengan bread. haha. Sejuk pula di atas tue. Semua sedap.

9.00 PAGI

Masa untuk turun. Aku paling suka naik daripada turun. Laju jak naik. Time turun kena hati-hati sebab licin. So kena pakai kasut yang berbunga. Grip. Pengalaman naik Gunung Datok sangat best. And InsyaAllah 9hb February mau naik Gunung Ledang pula. I think this will be more challenging than Datok. I hope this will be a first step towards Kinabalu!! InsyaAllah. Kinabalu tunggu aku datang!!! hehe  =)

Salam 
#MAS

3 comments: